Rabarber och jordgubbsmoussetårta

Tips från kollegan Hanna. Påminner lite lätt om Nationaldagstårtan om någon är stammis på den här lilla bloggen och kommer ihåg den, som blev en favorit i repris i år igen. Nu var det dags för midsommar och eftersom lilla jag fick fira med bästa kompisen i deras nyinköpta sommarhus i närheten av oss, då får man ju slå på stort och fira med tårta.Receptet från Arla.

Här gäller det att multitaska helt enkelt. Det är en botten där, en rabarberkompott där och en jordgubbsmouse på det. Sen skall det läggas på glassyr. Men det skall sägas, jag skulle trott kommentarerna på Arla för det i det här receptet är det inte många rätt. Dock blir tårtan väldigt god och det var nästan stående ovationer, speciellt på glasyren!

Jag skulle säga, ta tårtbottnen från Nationaldagstårtan så blir det tre lager. Använd vitchokladglassyren från Best Ever Chocolate Cake. Då kanske det blir något som i alla fall liknar bilden på Arla.

Hur som haver:

* Det här blir INTE en trelagerstårta. Det är en ren omöjlighet om man inte får till flourtunna bottnar. Jag ser kommentarer om det på Arlas receptsida, men ingen från Arla har bemödat sig att svara.

* Mousen, stod en 30 minuter i kylen och tjockande väl till tyckte jag, tills jag började bre ut den på tårtbottnen. Då rann den nästan av. Hoppades på att den skulle stelna i kylen över natten och det….

* Glassyren stelnar inte! Tillslut tröttnade jag och hällde den över tårtan, vilket iofs blev gott men det blir ju kanske inte det visuella resultatet man önskade sig.

Det som stör mig mest i det här, är att Arla inte ens bemödar sig med att besvara kommentarerna på receptsidan. Att sköta sin mediestrategi och den sociala sådana finns det många bolag som kan hjälpa dem med om de inte har koll på det, tex det bolag där jag jobbar!

Kommentera

