Påsktårta

hej och hå och glad påsk!

Det här blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Ett säkert kort är inte alltid ett säkert kort. Men hallonmoussen var supergod – marängen var allt annat än knaprig! Då gjorde jag två omgångar, men det reste sig och sjönk sedan ihop för att bli seg och allt annat än knaprig!

Receptet på maräng kommer från min förra födelsedagstårta, Mandelbudapest. Hallonmoussen från Marias Cupcakes. Hade marängen blivit som den skulle hade man sluppit använda såg för att ta sig igenom den, så seg som den var.

Påsktårta 2014 Påsktårta 2014 Påsktårta 2014 Påsktårta 2014 Påsktårta 2014 Påsktårta 2014

Tanken var god, men man får ta det som en utmaning, även om det kommer att dröja innan jag gör en maräng igen!

Tårtdekorationen var Kyklingorigamimonster som B1 lärt mig göra. Han har fnatt på att göra Origamimonster så jag gjorde om dem till kycklingar:)

En reaktion på ”Påsktårta

  1. Pingback: Påsktårta – marrängtårta med grädde och rabarberkompott – c bakar och funderar

Kommentera

